14/6-10

14/6-10
Idag var första dagen på forskarskolan. Där fick vi vårt projekt och en genomgång på vad vi ska göra. Projektet går ut på att framställa en reduktion av en klorinerad keton, det är en början på ett läkemedel. Vi fick även en genom gång på de olika metoderna vi ska använda oss av i labbet, sådana saker som vi tidigare inte har gjort förut, t.ex. återloppskokning, omkristalisation och extraktion.
Jag känner att det här kommer bli ett roligt projekt och det är en otrolig förmån att få jobba på ett sådant sätt som forskare gör, med metoder som jag kanske aldrig mer kommer att få pröva. Imorgon drar själva projektet igång!
Idag hade vi även säkerhetsskrivning, man är tvungen att få alla rätt för att få laborera och jag fick alla rätt. Lättnad.
Idag var första dagen på forskarskolan. Där fick vi vårt projekt och en genomgång på vad vi ska göra. Projektet går ut på att framställa en reduktion av en klorinerad keton och det är en början på ett läkemedel. Vi fick även en genomgång på de olika metoderna vi ska använda oss av i labbet, sådana saker som vi tidigare inte har gjort förut t.ex. återloppskokning, omkristalisation och extraktion.
Jag känner att det här kommer bli ett roligt projekt och det är en otrolig förmån att få jobba på ett sådant sätt som forskare gör, med metoder som jag kanske aldrig mer kommer att få pröva. Imorgon drar själva projektet igång!
Vi hade även en säkerhetsskrivning, man är tvungen att få alla rätt på den för att få laborera. Jag fick alla rätt! Lättnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0